Innoveren door te leren | Enqueteplein.nl
+ BIG . offarchitecture . PARC . new multidisciplinary research centre .  Paris

Artikelen

Verdien tot €7 per ingevulde enquete


Innoveren door te leren

Innovatie door te leren

Sinds 2008 leven wij in een tijd van crisis. De economie kromp en vele banen gingen verloren. Gelukkig zijn de eerste tekenen van herstel merkbaar en hopelijk zet deze trend zich voort. Naast de vele negatieve gevolgen van de crisis, brengt de crisis ons ook weer met beide benen op de grond. Er moet tenslotte brood op de plank komen.

Dat de crisis tot innovatie leidt blijkt wel uit de cijfers. Zo heeft ruim 80% van de bedrijven sinds de crisis grote veranderingen doorgevoerd. Deze veranderingen hebben tot grotere efficiëntie of tot nieuwe producten en diensten geleid. Innovatie is dus het sleutelwoord in tijden van crisis. Dit wordt nog eens onderstreept door de bedrijven zelf. Zo geeft 23% van de bedrijven aan dat zij zonder innovatie de crisis niet hadden overleefd.

Innovatie komt uiteraard niet uit de lucht vallen. Hier gaan vele onderzoeken aan vooraf. Want hoe denkt u als consument over de huidige diensten? Of welk product zal een verrijking zijn op het al bestaande assortiment? Om antwoord te krijgen op deze vragen is uw mening nodig, want zonder u mening geen innovatie. Dit is dan ook de reden dat vele bedrijven enquêtes uitzetten. Zij willen u nauw betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten. De Engelse taal kent hier een mooie uitdrukking voor, namelijk “Customer intimacy”. Vrij vertaald komt dit erop neer dat zij een vertrouwensband met u willen opbouwen, door u te betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Op deze manier weten zij wat er bij de klant speelt en kunnen ze daar snel op anticiperen. Door steeds nieuwe producten op de markt te brengen die aan uw verwachtingen voldoen, willen ze u binden aan hun merk.

Het leuke is dat bedrijven u willen belonen voor het geven van uw mening. Het is voor hen namelijk erg waardevol. Het geven van uw mening kunt u onder andere doen bij onderzoekspanels. Zij verzamelen enquêtes van verschillende bedrijven en zetten deze online op hun website. U kunt zich vervolgens bij hen inschrijven en deelnemen aan enquêtes die voor u van toepassing zijn. Enquêteplein.nl heeft de beste onderzoekspanels voor u op een rij gezet, bovendien hopen wij snel onze eigen enquêtes aan te bieden. Neem gauw een kijkje. Want crisis of niet, online een zakcentje bijverdienen is altijd mooi meegenomen.